1. Najprostsze i najbardziej efektywne jest wykorzystanie wysokiego współczynnika tarcia klocków hamulcowych. Pierwszy poziom strojenia mocy klocków zapewniają klocki oznaczone symbolem (SV). Ta zmiana już zmienni znacznie jakość hamowania z przewagą do wszystkich klocków montowanych seryjnie w motocyklach. Na najwyższym poziomie będą okładziny hamulcowe syntermetalowe z domieszką karbonu (SRQ). Taki rodzaj okładziny proponujemy tylko doświadczonym kierowcom. Korzystanie z okładzin Hyper Carbon (CRQ) powinno być zarezerwowane dla profesjonalistów, ponieważ takie klocki wymagają bardzo wysokiej temperatury na tarczy w trakcie pracy przy hamowaniu.
2. W przypadku starszych pojazdów polecamy wymianę gumowych przewodów hamulcowych na przewody w stalowym oplocie. Zastosowanie takiego oplotu skróci drogę hamowania oraz polepszy jakość działania hamulców.
3. Korzystanie z płynu hamulcowego DOT 5.1 jest bardzie wskazana niż DOT 4. Płyn DOT 5.1 charakteryzuje wyższa temperatura wrzenia i dlatego jest on skuteczniejszy.
4. Można wymienić tarczę hamulcową. Nie należy używać tarcz ze stali nierdzewnej lub żeliwnych, które występują w większości starszych motocykli, należy stosować tarcze agresywne, które wspierają hamowanie. Uwaga na grubość tarcz przy zakupie używanego motocykla - często nikt ich nie wymieniał od nowości.
5. Wszystko inne jest naciąganiem kupującego na koszty!!!