1. Szlifowanie i tulejowanie cylindrów, to czynność mające kolosalne znaczenie dla trwałości silnika, dlatego należy powierzyć je renomowanemu warsztatowi, wyposażonemu w precyzyjne obrabiarki.
2. Jeżeli szlifujemy cylinder do nieoryginalnego tłoka wykonanego z niewiadomego stopu, lepiej zachować luz nieco większy od fabrycznego. Uchroni to silnik przed częstymi zatarciami.
3. Wbrew powszechnej opinii, możliwe jest tulejowanie cylindrów dwusuwowych. dawniej koniecznie było wycięcie okien przed wycięciem tulei i późniejsze propozycje precyzyjne jej zamontowanie. Obecnie można jedynie przygotować małe otwory w miejscu w okien lub wcisnąć tuleje o pełnych ścianach. Obróbkę okien przeprowadzimy wygodnie przy użyciu ręcznej frezarki z giętkim wałem i kompletem mini frezów.
4. Zwracajmy uwagę na staranną obróbkę, prawidłowe dopasowanie i czystość montażu układu cylinder-tłok. Nieprzestrzeganie tych zasad może skrócić przebieg międzynaprawczy nawet dziesięciokrotnie.