Sklep motocyklowy
Podkategorie
-
Akumulatory
Rodzaje akumulatorów
We współczesnych motocyklach praktycznie stosuje się dwa rodzaje akumulatorów: kwasowe i żelowe. Wszystkie akumulatory kwasowe muszą być regularnie obsługiwane przez kontrolę poziomu i gęstości elektrolitu (nie sugerujmy się napisem na opakowaniu, że mamy do czynienia z akumulatorem bezobsługowym). W przypadku nowego akumulatora, wlewamy elektrolit do odpowiednich otworów w tzw. celach i szczelnie zamykamy. Warto wyposażyć się w okulary ochronne, które należy zakładać podczas tej czynności – nie ma sensu oszczędzać dziesięciu złotych na bezpieczeństwie (operacja oka będzie nas na pewno więcej kosztowała). Ubytki elektrolitu uzupełniamy tylko i wyłącznie wodą destylowaną. W czasie zimowania warto wymontować akumulator z motocykla i przechowywać go w temperaturze pokojowej, jednak z dala od źródeł otwartego ognia i w pomieszczeniu z dobrą wentylacją. Niska temperatura przyśpiesza proces samorozładowania naszej baterii.
Akumulatory żelowe nie wymagają od użytkownika konserwacji elektrolitu. Są zalewane tylko raz, wieczko jest niedemontowalne, są szczelne i mogą pracować w każdej pozycji. Ich obsługa sprowadza się do okresowego doładowywania i utrzymaniu w czystości
-
Akcesoria, dodatki
Dodatki do motocykli, możemy dzielić na optyczne i mechaniczne, całość składa się w niepowtarzalny motocykl, przygotowany pod siebie.
Motocyklistów możemy podzielić na tych, którzy jazdę na jednośladach rozpatrują w kategoriach sportowo-wyczynowych oraz na tych, którzy używają motocykli do tego, aby zwiedzać najdalsze zakamarki naszej planety. Dzisiejszy artykuł będzie dedykowany dla motocyklowych obieżyświatów, którzy nie wyobrażają sobie sezonu bez żadnej dalszej wyprawy na swoim ukochanym jednośladzie. Każdy, kto chociaż raz wyruszył w kilkudniową podróż na motocyklu (niekoniecznie poza granice Polski) doskonale wie, że bez dobrego przygotowania sprzętu cała wyprawa może zakończyć się fiaskiem. Jednak nie tylko przygotowanie techniczne maszyny jest ważne. Pokonywanie kolejnych kilometrów i zwiedzanie na motocyklu mogą uprzyjemnić pewne gadżety i dodatki do motocykla, które wpłyną nie tylko na komfort jazdy, ale także pozwolą na dużo więcej w zakresie turystyki motocyklowej. Poniżej lista akcesoriów, które zaoferuje każdy turystyczny sklep motocyklowy.
-
Bagażniki, sakwy, torby
Kufry centralne i boczne/Sakwy Wyjazd w dalszą trasę wymaga zabrania kilku niezbędnych przedmiotów użytku codziennego. Ubrania na zmianę, środki czystości czy chociażby mały podręczny zestaw kluczy do nieplanowanej naprawy motocykla. Dodajmy do tego mapy, namiot czy też inne akcesoria, bez których ciężko przetrwać kilka dni poza domem. Szybko dojdziemy do wniosku, że spakowanie tego wszystkiego na motocykl jest niemożliwe bez dodatkowej przestrzeni bagażowej, zwłaszcza, gdy na wyprawę wybieramy się z osoba towarzyszącą (czyli plecaczkiem/rzepą). Tu z pomocą sklep motocyklowy zaoferuje nam kufry centralne i boczne, które montujemy do specjalnych stelaży przytwierdzonych do konstrukcji (zwykle do stalowej konstrukcji zadupka motocyklowego). Jeżeli posiadamy sprzęt, który nie ma możliwości montażu kufrów (zwykle motocykle typu naked i sport) - z pomocą przychodzą tekstylne sakwy czy też rolki mocowane na linki bungee i siatki.
Nie musimy wcale wyruszać na drugi koniec Polski, aby docenić magię motocykla z kuframi. Dodatkowa przestrzeń bagażowa przyda się także w codziennym użytkowaniu motocykla - z kuframi możemy wyskoczyć chociażby na szybkie zakupy. Jeżeli jednak nie potrzebujemy od razu kupować stelaży i kompletu kufrów, zawsze możemy zainwestować w tankbagi czy też miękkie sakwy - każdy solidny sklep motocyklowy powinien posiadać takie akcesoria do danego modelu motocykla. -
Breloczki
Breloczki, figurki do kluczy,Breloczek motocyklowy na klucze w kształcie motocykla, napisu, grafiki, oznaczenia. Motocyklista potrzebuje się zjednoczyć z jednośladem, tu na lepiej dobrać Brelok do danego modelu motocykla, każdy chce pokazać czym jeździ stojąc w pobliskim pub motocyklowym caffe club.
-
Cafe Racer - Custom
Café racery to motocykle, które powstały z potrzeby czasów. Tuż po wojnie młodzi Brytyjczycy – bo to na Wyspach narodziła się legenda tych jednośladów – szukali pojazdu, którym mogliby szybko przemieszczać się po drogach. Realizacją marzeń były motocykle, do których później przylgnęła nazwa café racer. Tym samym mianem zaczęto określać też ich użytkowników. Czym wyróżniały się te maszyny? Tym, że ich konstrukcja była całkowicie podporządkowana jednemu celowi: uzyskaniu jak największej prędkości. W owych czasach magiczną granicę stanowiło 160 km/h. Motocykle, zwykle budowane samodzielnie przez właścicieli na zasadzie „składaków”, miały zatem wydłużony aluminiowy bak, przesunięte do tyłu małe siedzenie z charakterystycznym garbem i skierowaną w dół kierownicę. Te wszystkie modyfikacje nadawały café racerom iście sportowego wyglądu. Dziesiejsza moda na samodzielne budowanei , przerabianie pojazdów Yamha XJR1300 lub Virago 535 a nawet Honda CB550, Fazer 600, BMW K1100 K100 R65 Boxer wszystkie te pojazdy potzrebują nowoczesnego tuningu, dlatego stwozryliśmy dział w naszym sklepie cafe racer tak aby wam ułatwić dobrać odpowiednie części do swojego projektu.
-
Chemia, kosmetyki,...
Jak na pewno wiecie każdy motocyklista siedzi w garażu i do połysku czyści swój jednoślad. W końcu ma się on świetnie prezentować. Zachęcamy zatem do zakupu chemii motocyklowej. Na pewno smar do łańcuch, preparat do czyszczenia owiewek, czy kasku będą miele widziane. Motocykle to coś więcej, pilnujcie aby były zawsze czyste i schludne, ale to nie trzeba motocyklistą powtarzać, wszyscy staramy się w skalpach motocyklowych oraz punktach z częściami motocyklowymi trzymać półkę z chemią motocyklową, każdemu coś się przyda.
-
Chłodnice
Najlepszym lekiem na upał jest motocykl, ale pod warunkiem, że stoisz akurat na światłach w pełnym odzieniu. Dzisiaj mamy dla Was kilka wskazówek, dzięki którym dowiecie się czego unikać podczas jazdy w upalne dni na swoim jednośladzie.
Jadąc na moto nie możesz myśleć wyłącznie o sobie. O jednoślad musisz dbać tak samo jak o siebie, inaczej możesz doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń silnika oraz jego układu chłodzenia. Upał doskwiera nie tylko Tobie, ale również jednostce napędowej. Ona tak samo odczuwa wysokie temperatury i po przekroczeniu granicznych wartości odmówi posłuszeństwa. O czym musisz pamiętać?
1. Motocykle i motorowery chłodzone powietrzem/olejem są niezwykle wrażliwe na temperatury otoczenia. Wszystko jest OK dopóki jedziesz z rozsądnymi prędkościami obrotowymi. Ciśnięcie sprzętu na maksa kiedy na zewnątrz panuje 38 stopni jest bardzo niewskazane. Musisz wykazać nieco empatii i pomyśleć czy miło by Ci było kiedy ktoś kazał Tobie biec non stop sprintem w taki upał?
Czym to grozi? Po pewnym dystansie możesz odczuć zmniejszenie mocy silnika. Jeśli mimo to będziesz kontynuował jazdę finalnie może dojść do przegrzania i zatarcia jednostki.
2. Unikaj wysokich obrotów silnika podczas niskiej prędkości jazdy. Bez względu czy jednostka jest chłodzona powietrzem czy cieczą. Brak opływu powietrza wokół silnika/chłodnicy powoduje ogromne i gwałtowne skoki temperatury. Wentylator wspomagający studzenie układu też może nie dać w takiej sytuacji rady.
3. Dbaj o optymalne poziomy płynów eksploatacyjnych. Pamiętaj, że zbyt duży, albo za niski poziom oleju w silniku wpływa na jego temperaturę i obieg smarowidła, które także w dużym stopniu odpowiada za odprowadzanie ciepła. Podobnie jest w przypadku płynu chłodniczego. Jego przesadna ilość może doprowadzić nawet do wybicia jego nadmiaru albo rozszczelnienia przewodów. Niedomiar z kolei sprawia, że silnik nadmiernie się grzeje.
4. Rób sobie przerwy. Podczas postoju wyłącz silnik, bowiem wolne obroty, zwłaszcza w „powietrzakach” nie działają korzystnie na tempo studzenia jednostki. Są również szkoły mówiące o tym, że po zatrzymaniu należy przez chwilę potrzymać silnik na jałowych obrotach.
Trudno jednak mówić o częstotliwości odpoczynków podczas jazdy w trasie. W przypadku jednostek chłodzonych powietrzem lepiej dmuchać na zimne (albo gorące) i regularnie co 80-100 km zjeżdżać na boczny tor. Motorowery ze względu na wyższe obroty przelotowe warto zapauzować nawet po przejechaniu 50 km.
5. Hamuj silnikiem. Odpuszczenie manetki podczas np. dojazdu do świateł to najlepszy sposób na zmniejszenie temperatury silnika. Dlaczego? Bo zachowujemy obieg cieczy chłodzących (olej + ew. płyn chłodnicy) oraz opływ powietrza bez emitowania dużych ilości ciepła na skutek zapłonu paliwa. Co ważne – jednostki zasilane wtryskiem w takiej sytuacji w ogóle nie konsumują benzyny. Gaźniki z kolei dostają tyle paliwa, ile podaje dysza wolnych obrotów.
6. Umiejętnie wachluj biegami. Staraj się utrzymywać optymalne wartości obrotowe jednostki. W tym (nielicznym) przypadku ecotriving wyjdzie na dobre Twojemu silnikowi.
-
Dźwignie, pedały, manetki
Przeciwnicy tego typu rozwiązania dowodzą, że instalacja manetek jest proszeniem się o kłopoty. A to rozładują akumulator, innym razem przepalą bezpieczniki lub zawiesi sterownik. Kolejny argument to… zbędność. Przecież jesienią wystarczą ciepłe rękawiczki, a zimą na motocyklu właściwie się nie jeździ!
Niechęć do podgrzewanych manetek jest nieuzasadniona, zresztą każdy, kto miał okazje ich używać szybko przekonuje się, że to bardzo przydatny gadżet. Oczywiście awarie mogą się zdarzyć, to w końcu dodatkowy układ elektryczny, natomiast jeśli zainstalowany na kierownicy wariant nie jest bazarowym pstryczkiem za dwadzieścia złotych, tylko firmowym modelem, ryzyko problemów jest minimalne. Osobną kwestią pozostaje poprawne podłączenie systemu.
A argument o zimie? Sroga, biała pani rzeczywiście nie sprzyja motocyklistom, ale przecież jesienią i wiosną też marzną nam palce. Niekiedy nawet podczas letniej nocy, lub na większych wysokościach, albo w tracie dłuższej trasy, czujemy jak kostnieją nam dłonie. Podgrzewane manetki przydają się już w okolicy 10-15 stopni Celsjusza.
Miłe ciepło pomaga również wówczas, gdy rękawice są wilgotne lub przemokły. Grzejące równo manetki elektryczne potrafią je nawet wysuszyć. Nie każdy również wie, że użytkownik może najczęściej wybrać jeden z kilku (zazwyczaj trzech lub czterech) poziomów grzania. Dzięki temu można precyzyjnie dostosować emisję ciepła do swoich potrzeb.
Kupując renomowany zestaw, w pudełku znajdziemy również schemat dotyczący instalacji. Podłączanie manetek bezpośrednio do akumulatora jest ryzykowne, ponieważ jeśli zapomnimy o ich wyłączeniu, wyładujemy akumulator i będzie klops. Dobrym rozwiązaniem jest podłączenie zestawu do obwodu świateł, dzięki czemu system uruchamia się wówczas, gdy światła (stacyjka) są włączone. O działającym oświetleniu trudno zapomnieć i tym samym nie ryzykujemy, że manetki wyładują akumulator. Pobór mocy jest uzależniony do wybranego trybu grzania, najczęściej od 1,5 A do 4 A. Układ powinien być wyposażony bezpiecznik. Jeśli ktoś nie radzi sobie z elektryką, zawsze można zlecić instalację. To nie kosztuje wiele.
Jak dobrać manetki? Oczywiście należy wybrać właściwą średnicę do kierownicy motocykla (długość w niektórych modelach regulujemy poprzez przycięcie manetki). Warto również poszukać modelu, którego pobór mocy jest stosunkowo niewielki, natomiast temperatura grzania wysoka (np. 50 stopni Celsjusza). Jeśli w specyfikacji urządzenia brakuje tych danych, lepiej poszukać innego modelu. Z innych ważnych cech, niezbędna jest wodoszczelność.
I jeszcze jedno, układ sterowania umożliwiający wybór danego poziomu temperatury, może mieć różną budowę. Niekiedy będzie to kilka przycisków, albo suwak. Suwak umożliwia płynniejszą regulację temperatury, ale przyciski są praktyczniejszym rozwiązaniem. Raczej omijajcie układu z dwoma trybami działania (wyboru temperatury), lepsze są z czterema. Warto tylko upewnić się, że obsługa przycisku lub przycisków w rękawicach będzie bezproblemowa (nie mogą być za małe i umieszczone zbyt blisko siebie). W obudowie sterownika powinna być również zainstalowana dioda lub kilka, sygnalizująca pracę urządzenia oraz, ewentualnie, aktualnie wybrany tryb pracy.
Jakie są wady manetek? Tańsze modele rzeczywiście mogą być źródłem problemów z elektryką, dlatego nie warto kupować byle czego na Allegro. Druga sprawa to nieco większa średnica elektrycznych manetek, natomiast trzecia – ich wygląd. Jeżeli ktoś posiada elegancki komplet renomowanej firmy Arlen Ness, od razu zauważy różnicę w jakości materiałów i wykonaniu (chociaż istnieją dopracowane wizualnie i wysokiej jakości produkty, np. firmy Koso). Mimo wszystko, większość modeli ze średniej półki cenowej prezentuje się zaledwie poprawnie. Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu, które umożliwi pozostanie przy oryginalnych manetkach? Istnieje połowiczne.
W handlu dostępne są również nakładki na manetki. Dzięki temu nie trzeba ściągać oryginalny rączek, wystarczy użyć dodatkowego zestawu. Nakładki działają podobnie jak koce grzewcze przekazując ciepło na zewnątrz. Mocowane są za pomocą rzepów. Najczęściej mają mniejsze zużycie energii i można je szybko podłączyć. Minus tego typu rozwiązania to jeden tryb grzania (może być za mocny lub za słaby) oraz nienajlepszy system mocowania. Generalnie nie jest to dobre rozwiązanie i sprawdzi się raczej tylko w sytuacjach awaryjnych.
Istnieje jeszcze jeden sposób na dogrzanie dłoni, a mianowicie podgrzewane… rękawice. W przypadku tego patentu odpada problem ze ściąganiem oryginalnych manetek, dodatkowym układem elektrycznym i ewentualnymi awariami. Niestety dobre ogrzewane elektrycznie rękawice kosztują dwa razy więcej niż elektryczne manetki, np. model KLAN Cruise Gloves to wydatek ponad 500 złotych. Rękawice mogą być podłączane do baterii, gniazdka zapalniczki lub do zasilania motocykla – podobnie jak manetki. Lepsze modele posiadają regulację grzania, najczęściej jest dwustopniowa. Minusem elektryczny rękawiczek, poza ceną i kabelkami, jest pewne ograniczenie swobody ruchów. Są sztywniejsze niż zwykłe rękawice.Którymi modelami elektrycznych manetek warto się zainteresować? Może niekoniecznie najdroższymi, ale lepiej skupić się na znanych firmach, np. Shin-Yo, Daytona, Saito, Gear Gremlin, Keis, Oxford. Rozpiętość cen jest duża. Najtańsze są podgrzewane nakładki na manetki, na przykład firmy Oxford można zakupić już za ok. 130 zł. Podgrzewane manetki tego samego producenta to wydatek ok. 200 złotych. Droższe są modele japońskiej Daytony. W zależności od modelu mogą kosztować nawet ponad 300 złotych. Niektóre podgrzewane manetki przeznaczone są do konkretnych modeli motocykli lub typu maszyn – to ułatwia wybór urządzenia.
Czy w ogóle warto zawracać sobie tym głowę? Jeśli jesteś Eskimosem to nie, jeśli jesteś minimalistą, na pewno też nie skorzystasz z tego wynalazku, natomiast osoby, które miały okazję spróbować jak to działa, najczęściej są zadowolone. W końcu, dlaczego nie mieliśmy zapewnić sobie trochę komfortu i wygody, skoro to możliwe? Pamiętasz jak długo trzymałeś w dłoniach kubek z gorącą herbatą po przejażdżce w listopadzie i październiku? To teraz sobie wyobraź, że to miłe ciepło można odczuwać również podczas jazdy. Tylko tyle i aż tyle.
-
Elektryka
Wielu właścicieli jednośladów z dużą przyjemnością zajmuje się ich modyfikacją i naprawami. Przyjemność z pracy w ogromnej mierze związana jest z wysokiej jakości częściami zmiennymi do motocykla. Częściami pochodzącymi od niezależnych dostawców, które jakością nie odbiegają od sygnowanych logo producenta. Dlatego zwłaszcza proste czynności serwisowe warto wykonywać we własnym zakresie, oszczędzając niemałe pieniądze. Oczywiście doświadczeni motocykliści mogą pokusić się o trudniejsze naprawy czy modyfikacje. Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze związane jest z widocznością. Dlatego w naszym sklepie oferujemy lampy przednie i tylne, kierunkowskazy, żarówki i akumulatory do motocykla czy skutera. Bezpieczeństwo to również płynnie pracująca jednostka napędowa, stąd motocykliści mogą u nas kupić elementy układu zapłonowego, przewody, świece zapłonowe, regulatory napięcia, moduły i cewki zapłonowe czy stojany i uzwojenia alternatora. Natomiast szczególne znaczenie dla komfortu mają stacyjki, układy rozruchowe, automaty ssania i przełączniki. Elektryka motocyklowa to jeszcze więcej produktów wpływających na bezpieczną jazdę, których wymiana wynika z uszkodzeń mechanicznych czy naturalnego zużycia. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty obejmujące części do motocykli, skuterów i quadów z Japonii, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Stanów Zjednoczonych Tajwanu czy Chin. Przejrzyste opisy wraz ze specyfikacją oraz poglądowe fotografie są niezwykle pomocne w wyborze szukanej części. Markowa elektryka to pewny wybór niezależnie od posiadanego jednośladu.
Wielu kierowców do prac przy instalacji elektrycznej podchodzi z rezerwą lub wręcz z niechęcią. Zupełnie niesłusznie - nie wymagają one bowiem ani szczególnych umiejętności, ani siły fizycznej. Co bardzo ważne, samodzielnie jesteśmy w stanie usunąć zdecydowaną większość niedociągnięć i zaniedbań, które doprowadzić mogą do nagłej awarii samochodu czy też ważnych elementów jego wyposażenia. Nie wymaga to przy tym szczególnych inwestycji w narzędzia i materiały. Większość robót wykonać można, mając do dyspozycji: kilka wkrętaków różnego typu, klucze z fabrycznego zestawu samochodu, szczypce uniwersalne (czyli popularne kombinerki), kilka skrawków papieru ściernego, próbnik napięcia (najprostszy to żarówka z oprawką i dwoma przewodami) oraz sprej do zapobiegania korozji styków (w rodzaju Elektrosolu, WD-40 czy 007) albo wazelinę techniczną.
-
Filtry
O ile z wymianą filtra oleju nie ma problemu -gdyż wymieniamy go wraz z olejem silnikowym i zazwyczaj robimy to regularnie, to już w przypadku filtra paliwa czy powietrza najczęściej przypominamy sobie o nich, gdy z motocyklem coś się dzieje.
Zadaniem tego filtra jest ograniczenie ilości zanieczyszczeń dostających się do silnika wraz z zasysanym powietrzem oraz oczyszczanie oleju. Warto dodać, że filtr powietrza nie wyłapuje wszystkich zanieczyszczeń z atmosfery w 100 procentach. Dostają się więc one do silnika i zadanie ich zatrzymania ma filtr oleju. Jest po prostu bardziej czuły od filtra powietrza.Dobór filtra oleju do danego silnika przez jego producenta uzależniony jest m.in. od konstrukcji jednostki napędowej. Producenci filtrów podają w katalogach, do jakich silników one pasują. Należy przy tym pamiętać, że tylko filtry oryginalne lub renomowanych firm gwarantują bezpieczeństwo użytkowania.
Filtr oleju wymienia się zwykle wraz z olejem i uszczelką korka spustowego. Częstotliwość wymian określają normy producenta. Jest ona również zależna od sposobu i warunków eksploatacji pojazdu. Zwykle z olejem wymieniamy go co roku lub po przejechaniu 5-10 tys. km.
Element ten kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych, natomiast wymiana - przykładowo - w ASO, w motocykla kompaktowym to wydatek wraz z olejem w granicach 300 zł a nawet jeśli to BMW 900 zł.
Filtr paliwa
Jego zadaniem jest oczyszczanie paliwa. Warto wiedzieć, że zanieczyszczenia paliwa zazwyczaj są groźniejsze dla silników benzynowych. Wynika to z rozwiązań konstrukcyjnych - przede wszystkim z zastosowania w jednostkach wysokoprężnych wysokociśnieniowej aparatury wtryskowej. Koszt uniwersalnego filtra benzynowego to zaledwie 5 zł.
Filtr powietrza zabezpiecza silnik przed dostaniem się zanieczyszczeń do silnika.
Powietrze jest niezbędnym czynnikiem w procesie spalania paliwa w silniku. Ciekawostka: Czterosuwowy silnik o pojemności 1000 ccm w ciągu jednej minuty - przy 7000 obr./min. -zasysa prawie dwa i pół tysiąca litrów powietrza. Filtr jest wręcz pozornie bardzo ważnym elementem aby silnik chodził idealnie, polecamy regularne wymiany.
-
Hamulce motocyklowe
Hamulce Motocyklowe od Heidemann
Nasze osiągnięcia w zakresie technologii układów hamulcowych oraz jej ciągłego rozwoju są wynikiem dziesięcioleci doświadczeń, kiedyś pod marką Lucas, a obecnie jako TRW-Lucas. Od lat jesteśmy liderem plebiscytu magazynu MOTORRAD „Najlepsze marki”. W całych Niemczech żaden inny producent nie sprzedaje więcej klocków hamulcowych do motocykli niż TRW-Lucas. Dzięki ofercie tarcz hamulcowych, klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych w stalowym oplocie i pomp hamulca nożnego, TRW-Lucas zapewnia produkty optymalnie dopasowane do każdego kierowcy i każdego rodzaju motocykla. Właśnie dlatego motocykliści mogą polegać na bezpiecznych i niezawodnych częściach hamulcowych TRW-Lucas.
Oferta części hamulcowych TRW-Lucas do motocykli cechuje się najwyższą jakością, atrakcyjnym designem i coraz szerszym asortymentem. Tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa i wydajności dzięki wykorzystaniu stopu stali o bardzo wysokiej jakości. Tarcze są oczywiście zgodne z naszymi klockami hamulcowymi do motocykli; do każdej tarczy hamulcowej można indywidualnie dobrać klocki hamulcowe do nowego motocykla z kompleksowej gamy TRW-Lucas. W ofercie TRW-Lucas znajdują się odpowiednie klocki hamulcowe do motocykli każdej klasy i rodzaju. Co więcej, nasze klocki hamulcowe do motocykli zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa i wydajności. TRW-Lucas oferuje również najwyższej jakości elastyczne przewody hamulcowe do motocykli, zaprojektowane tak, aby zapewnić kierowcom wymierne korzyści w kwestii wydajności, bezpieczeństwa i konserwacji. Posiadająca homologację TÜV gama przewodów w stalowym oplocie TRW-Lucas do motocykli to wyjątkowej jakości części do niemal wszystkich układów hamulcowych i układów sprzęgła.
Klocki hamulcowe
TRW-Lucas oferuje odpowiednie klocki hamulcowe do motocykli każdej klasy i rodzaju. Dwanaście mieszanek ciernych dostępnych w naszej ofercie pozwala wybrać zamienne klocki hamulcowe, które zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa i wydajności motocyklom turystycznym i sportowym, motocyklom niestandardowym oraz terenowym, a także skuterom, czterokołowcom i pojazdom ATV.
TRW-Lucas zapewnia:
Przednie i tylne klocki hamulcowe do motocykli dla ponad 6000 modeli.
12 różnych mieszanek ciernych w klockach hamulcowych do motocykli, aby zapewnić maksymalny poziom zgodności i wydajności. Patrz przegląd materiałów ciernych, w strefie Download.
Wszystkie klocki hamulcowe TRW-Lucas do motocykla dla sektora posprzedażnego wyprodukowano bez dodatku azbestu, aby chronić ludzi i środowisko naturalne.
Kompleksową gamę klocków hamulcowych do motocykli o wysokiej wydajności, przeznaczonych do zawodów terenowych oraz różnych zastosowań na torze wyścigowym.
Klocki hamulcowe do motocykli charakteryzujące się doskonałą zgodnością ze wszystkimi tarczami hamulcowymi TRW-Lucas do motocykli oraz oryginalnym wyposażeniem.
Wszystkie klocki hamulcowe TRW-Lucas do motocykli przeznaczone do użytku na drogach publicznych posiadają homologację TÜV i spełniają wymagania w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego.
Wyjątkowy asortyment klocków hamulcowych do motocykli zarówno dla klasycznych, jak i nowoczesnych modeli
TRW-Lucas zapewnia możliwość wyboru zamiennych klocków hamulcowych do motocykli dla ponad 6000 modeli. Nasz katalog części zawiera wypróbowane i sprawdzone klocki hamulcowe ze specyfikacjami zalecanymi dla pojazdów od 1970 roku do najnowszych modeli. Dopasowując klocek hamulcowy do potrzeb kierowcy, zapewniamy optymalne mieszanki ciernej , niezależnie od tego, czy jest to motocykl typu turystycznego, „street fighter”, „superbike”, skuter, enduro, motocross lub czterokołowy pojazd ATV.
Wyjątkowa technologia klocków hamulcowych TRW-Lucas do motocykli
TRW zawsze jest pionierem innowacyjności, dlatego zapewnia swoim klientom najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie klocków hamulcowych do motocykli, takie jak system NRS (NUCAP RETENTION SYSTEM). Jest to unikalna opatentowana metoda przytrzymania okładziny ciernej do płytki tylnej . Metoda ta jest stosowana w produkcji wszystkich klocków hamulcowych TRW-Lucas organic i CRQ Hyper-Carbon. System NRS polega na zastosowaniu na powierzchni płyty tylnej specjalnych haczyków, które są na stałe osadzone w materiale okładziny. Okładzina przylega stabilnie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach termicznych i mechanicznych, gwarantując najwyższy poziom bezpieczeństwa i wydajności klocka hamulcowego.
Klocki hamulcowe TRW-Lucas do motocykli dopasowane do potrzeb każdego motocykla i każdego kierowcy
Nasza gama przednich i tylnych klocków hamulcowych do motocykli zawiera 12 różnych mieszanek okładzin. W katalogu klocków hamulcowych TRW-Lucas do motocykli można znaleźć okładziny organiczne, węglowe oraz ze spieków metali. Sześć z nich przeznaczonych jest do użytku na drogach publicznych. Spełniają one wymagania w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego i posiadają homologację TÜV. Znajdujący się na płycie tylnej kod certyfikacji gwarantuje zgodność klocków hamulcowych TRW-Lucas z wymaganiami w zakresie ruchu drogowego, zapewniając ci spokój i bezpieczeństwo.
Sześć mieszanek zaprojektowano specjalnie z myślą o zastosowaniu wyścigowym - były one z sukcesem stosowane przez liczne zespoły i kierowców w wielu seriach wyścigów, aż do poziomu Mistrzostw Świata.
Aby uzyskać więcej szczegółów, prosimy zapoznać się z informacjami dotyczącymi mieszanek użytych w klockach hamulcowych, które zostały zamieszczone w obszarze Download, w sekcji Serwis.
Klocki hamulcowe TRW-Lucas do motocykli są przyjazne dla środowiska i spełniają najbardziej rygorystyczne standardy jakości
Żadne materiały użyte w klockach hamulcowych wchodzących w skład naszej oferty części hamulcowych do motocykli nie zawierają azbestu, a zachowanie europejskich standardów produkcji gwarantuje zgodności z najbardziej rygorystycznymi normami ochrony środowiska. TRW posiada nie tylko certyfikację ISO 9001, ale również certyfikację ISO/TS 16949, czyli najnowszą normę jakości międzynarodowego przemysłu motoryzacyjnego.
Części układu hamulcowego do motocykli o zwycięskiej wydajności
Naszym celem jest oferowanie klocków hamulcowych do motocykli o długim czasie użytkowania i doskonałej wydajności nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach!
Nasze klocki hamulcowe zapewniły nam zwycięstwo w teście magazynu MOTORRAD, a klocki hamulcowe TRW-Lucas do motocykli otrzymały celujące oceny w testach w wielu czasopismach branżowych.
Warto zapoznać się z naszymi Poradami i Wskazówkami dotyczącymi klocków hamulcowych do motocykli i innych części hamulcowych TRW-Lucas do motocykli, znajdującymi się w dziale Download, w sekcji Serwis. Znajduje się tam wiele informacji na temat klocków hamulcowych do motocykli i wiele innych przydatnych wskazówek ułatwiających prawidłową instalację nowych klocków hamulcowych.
Kierowcy wyścigowi skorzystają z porad dotyczących obsługi oraz dopasowywania w instrukcjach dotyczących nowej generacji materiałów użytych w klockach wyścigowych, takich jak CRQ Hyper-Carbon i SCR Sinter-Carbon.
Przewody hamulcowe w oplocie stalowym
TRW-Lucas oferuje najwyższej jakości elastyczne przewody hamulcowe do motocykli, zaprojektowane tak, aby zapewnić kierowcom wymierne korzyści w kwestii wydajności, bezpieczeństwa i konserwacji. Wybór sektora posprzedażnego TRW-Lucas zapewnia dostęp do przewodów hamulcowych do motocykli o najnowszej technologii. Gama przewodów w stalowym oplocie TRW-Lucas do motocykli obejmuje, posiadające homologację TÜV, części wyjątkowej jakości do niemal wszystkich układów hamulcowych oraz sprzęgieł..
Postaw na bezpieczeństwo i wybierz przewody hamulcowe w stalowym oplocie TRW-Lucas
Przewód hamulcowy w stalowym oplocie TRW-Lucas jest bardziej zaawansowany technicznie niż przewód gumowy. Przewód gumowy z biegiem czasu ulega rozszerzeniu pod wpływem ciśnienia, dokładny punkt docisku znacznie się pogarsza, a hamulec zaczyna stawać się „miękki”. Tradycyjne przewody należy wymieniać po upływie 5 lat i dlatego na każdym przewodzie gumowym podaje się datę produkcji. Skorzystaj z naszej oferty produktów, które poprawiają wydajność Twojego motocyklu - wybierz TRW-Lucas! Nasze przewody w stalowym oplocie są najlepszym przykładem szybkiego i łatwego sposobu na udoskonalenie stylu i wydajności Twojego motocykla.
Wybierając przewody hamulcowe w stalowym oplocie TRW-Lucas do motocykli, stawiasz na bezpieczeństwo:
Zapewniają one wyraźną poprawę punktu docisku hamowania, a tym samym większą precyzję i bezpieczeństwo, nawet w ekstremalnych warunkach.
Wewnętrzny rdzeń przewodu hamulcowego w stalowym oplocie TRW-Lucas do motocykli wykonano z Teflonu DuPont. Wytrzymały i elastyczny materiał czterożyłowego oplotu ze stali szlachetnej zapewnia niezawodną ochronę wewnętrznego rdzenia.
Brak zużycia, brak starzenia, brak konieczności serwisowania. Zastosowanie naszych przewodów hamulcowych w stalowym oplocie jest nieograniczone.
Wydłużone okresy wymian płynu hamulcowego.
Wszystkie układy przewodów hamulcowych są dostarczane z homologacją TÜV.
Tarcze hamulcowe
Oferta tarcz hamulcowych TRW-Lucas do motocykli cechuje się najwyższą jakością, atrakcyjnym designem i coraz szerszym asortymentem. Wszystkie tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa i wydajności dzięki wykorzystaniu stopu stali o bardzo wysokiej jakości. Wszystkie tarcze hamulcowe, z wyjątkiem tarcz wyścigowych “SP”, posiadają homologację TÜV i spełniają wymagania w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego.
Przy wyborze tarcz hamulcowych do motocykli w pierwszej kolejności postaw na TRW-Lucas, jedną z wiodących marek dostarczających części do motocykli!
Tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli zapewniają:
Wyjątkową jakość i unikalny design.
Szeroki asortyment tarcz hamulcowych do niemal wszystkich zastosowań.
Wysokiej jakości materiały, produkcję z zachowaniem ścisłych tolerancji i precyzyjne szlifowanie powierzchni.
Perfekcyjny ruch obrotowy, mniej wibracji i lepsze dostosowanie klocków.
Absolutna niezawodność i najwyższa wydajność bez kompromisów.
Ultratwarda powierzchnia zapewniająca dłuższy czas eksploatacji i stabilność wymiarową.
Wszystkie tarcze hamulcowe przeznaczone do ruchu drogowego posiadają homologację TÜV.
Wyjątkowej jakości tarcze hamulcowe do motocykli dostępne w szerokiej gamie
Części zamienne i akcesoria TRW-Lucas do motocykli są produkowane solidnie i dokładnie, tak aby były idealnie dopasowane, do tego są zawsze certyfikowane pod kątem zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w międzynarodowym przemyśle motoryzacyjnym. Nie uznajemy kompromisów w zakresie surowców ani tolerancji obróbki.
TRW-Lucas oferuje tarcze hamulcowe do motocykli dla ponad 2000 modeli. Siedem różnych wariantów tarcz do wyboru sprawia, że istnieje odpowiednia tarcza hamulcowa TRW-Lucas niemal do wszystkich motocykli turystycznych i sportowych, motocykli niestandardowych oraz terenowych, a także skuterów, czterokołowców i pojazdów ATV. Drukowany oraz internetowy katalog marki TRW-Lucas zawiera szczegółowe objaśnienia produktów i skalowane rysunki montażowe z podanymi wymiarami, co umożliwia szybką i bezpieczną weryfikację modelu. Wszystkie tarcze z szerokiej gamy tarcz hamulcowych TRW-Lucas przeznaczonych do użytku na drogach publicznych posiadają homologację TÜV i spełniają wymagania w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego.
Wbudowana innowacyjność tarcz hamulcowych do motocykli
Projektujemy i tworzymy tarcze hamulcowe TRW w taki sposób, aby były wyważonym elementem ogólnej dynamiki hamowania - jesteśmy innowatorami, nieustannie dążącymi do ulepszenia tarcz hamulcowych. Nasze najnowsze tarcze hamulcowe “SP” dla profesjonalnych kierowców wyścigowych są na to najlepszym dowodem!
Wytrzymałość i bezpieczeństwo wszystkich tarcz hamulcowych TRW-Lucas
Nasze tarcze hamulcowe do motocykli są odporne na zużycie, a ich czas eksploatacji jest do 30% dłuższy w porównaniu do innych podobnych części zamiennych, dlatego możesz być pewny trwałego działania i maksymalnego bezpieczeństwa naszych tarcz. Wszystkie tarcze są wykonane z hartowanej stali bardzo odpornej na odkształcenia, która jest poddawana obróbce z zachowaniem najściślejszych tolerancji. Precyzyjny szlif powierzchniowy, z odchyleniem grubości rzędu zaledwie 2/100 mm, zapobiega powstawaniu drgań i znacząco poprawia dopasowanie klocków.
Wszystkie tarcze hamulcowe TRW-Lucas przeznaczone do ruchu drogowego posiadają homologację TÜV.
Technologia stojąca za naszymi tarczami hamulcowymi do motocykli
Tarcze hamulcowe do motocykli muszą dobrze współpracować z klockami, efektywnie absorbować i rozpraszać ciepło generowane podczas hamowania, być odporne na ścieranie i, ostatecznie, jak najdłużej służyć motocyklowi i jego kierowcy. Co więcej, powinny wyglądać imponująco, ponieważ stanowią najbardziej rzucający się w oczy element układu hamulcowego.
Tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli wykonano ze stopu stali o bardzo wysokiej jakości. Zapewnia to skuteczną ochronę przed korozją, a jednocześnie dobrze się prezentuje oraz podnosi wytrzymałość, bezpieczeństwo i wydajności. Nasze tarcze hamulcowe do motocykli charakteryzują się lekką konstrukcją o precyzyjnym kształcie, ponieważ są produkowane z wykorzystaniem technologii laserowej.
Pływające tarcze hamulcowe TRW-Lucas posiadają frezowany, anodowany na kolor tytanu pierścienie wewnętrzne. Tarcze nie hałasują , ponieważ wysokiej jakości nity ze stali szlachetnej są utrzymywane w naprężeniu przez podkładki faliste.
Nasze części są oczywiście zgodne ze sobą; do każdej tarczy hamulcowej można indywidualnie dobrać klocki hamulcowe z kompleksowej gamy TRW-Lucas.
Tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli sportowych i wyścigowych
Połączenie wytrzymałości i inteligentnego designu utrzymuje nasze tarcze na czele stawki. Tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli produkujemy z wysokowytrzymałej, bardzo odpornej na odkształcenia stali, która jest poddana precyzyjnej obróbce i krzyżowemu szlifowania powierzchni, co zapobiega powstawaniu wibracji i przyspiesza proces adaptacji nowych klocków.
Zarówno na drodze, jak i na torze, tarcze wyścigowe TRW-Lucas “RAC” spełniają wymagania w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego i są przykładami najnowocześniejszego designu. Dzięki inteligentnej kontroli temperatury, pomysłowo zaprojektowana krawędź “RAC” w wyjątkowy sposób łączy wysoką spontaniczność reakcji z bardzo stabilnym punktem docisku. Tarcze hamulcowe “RAC” są przeznaczone dla użytkowników o sportowych aspiracjach.
Nowe tarcze hamulcowe TRW-Lucas “SP” dla profesjonalnych kierowców wyścigowych stanowią klasę samą w sobie i zapewniają maksymalną siłę hamowania nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach!
Dwuczęściowa budowa obejmuje grubszy, 5,5-milimetrowy zewnętrzny pierścień z wysokowytrzymałego stopu stali, który jest przytwierdzony do wewnętrznego, frezowanego w technologii CNC pierścienia z czarnego anodowanego stopu za pomocą dziesięciu całkowicie pływających nitów. Takie rozwiązanie zapobiega odkształceniu i skrzywieniu, nawet gdy zewnętrzny pierścień rozszerza się pod wpływem ekstremalnych temperatur.
Tarcze hamulcowe TRW-Lucas “SP” dostępne są w dwóch wariantach: “SP” z perforowanym pierścieniem zewnętrznym i “SP RAC” o sportowym kształcie. Idealne połączenie stanowi zastosowanie tarcz "SP" z wyścigowymi klockami hamulcowymi SRQ, CRQ lub SCR. Obie wersje tarcz mogą być używane ze standardowymi zaciskami i we wszystkich kategoriach wyścigów (brak dopuszczenia do ruchu drogowego!).
Zarówno w warunkach drogowych, jak i podczas wyścigów, tarcze hamulcowe TRW-Lucas do motocykli pozostawiają konkurencję daleko w tyle! -
Kierownice, półki,...
Kierownice motocyklowe muszą być dobrze dopasowane do pojazdu. Powinny mieć między innymi odpowiednią zwrotność, gdyż to od nich zależy bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Oferujemy wyłącznie trwałe kierownice motocyklowe, które cechuje odporność na negatywne czynniki środowiskowe i uszkodzenia mechaniczne. Chętnie doradzimy Państwu w kwestii wyboru odpowiedniego modelu. Posiadamy kierownice motocyklowe przeznaczone do wielu różnych typów tych pojazdów. Nasze produkty są atrakcyjne wizualnie i solidnie wykonane.
-
Kierunkowskazy...
Kierunkowsklazy motocyklowe
Highsider, marka znana z innowacyjnych wysokiej jakości produktów, jest najlepszym wyborem. Nieważne, czy szukasz kierunkowskazu, licznika, lusterka, reflektorów, tylnego światła, przedniej soczewki, czy czegokolwiek innego. Pod tą marką kryje się nowoczesność oraz super wygląd. Sprzedawcy tacy jak Louis, Hein Gericke, POLO polecają produkty pod tym oznaczeniem. Marka Highsider oznacza wysokiej jakości produkty, projektowane przez ludzi motocyklistów. Idealne dopasowanie: technologia, design i funkcjonalność – prosta niemiecka innowacja i jakość! Zapraszamy do odwiedzenia, cała oferta w sklepie internetowym www.czesci-motocyklowe.pl.
Kellermann
Marka, która budzi kontrowersje – jest to produkt tworzony i produkowany u naszych zachodnich sąsiadów, jakość „made in Germany”. Kierunkowskazy, które nie kosztują mało – są znane, więc kosztują swoje, potocznie nazywane Ferrari pośród kierunkowskazów. W Polsce staramy się trzymać atrakcyjne ceny na te produkty, choć nie zawsze jest to możliwe. Produkt sam w sobie jest znakomity – najwyższej jakości i wart swojej ceny. Zwolennicy tej marki uważają, że to Luxus wśród kierunkowskazów na świecie i mają rację!
Zapraszamy do zakupów na www.czesci-motocyklowe.pl!
często pytacie
Jak podłączyć kierunki LED?
Nabylem ostatnio kierunkowskazy diodowe do motocykla, do tyłu.Przednie orginalne mają 10 Watt LED-y mają po 2 Watt-y może ktoś się orientuję jakie rezystancje dać i czy w szereg czy równolegle. Z góry dziekuje. -- Kawałsuczki VN 800A ale to wcale nie jest wazne...
Jak podłączyć kierunki LED?
Dane na opakowaniu "12V 2W". Wiem, ze czestotliwosc migania zalezy od obciazenia przerywacza, bo przeciez jak zarowka sie przepali to tez miga z wieksza czestotliwoscia... -- Kawałsuczki VN 800A ale to wcale nie jest wazne...
Jak podłączyć kierunki LED?
Moc 10W -świeca jakos tam,moc 2W -swieca tez jakoś tam. Wazne jest napiecie zasilania,zarowka ma 12V zasilanie ,a ten kierunkowskaz pewnie wytwornia przystosowala do tego samego napiecia-wiec zadnych rezystancji :).Musza byc jakies dane na opakowaniu.
Czy mogę zainstalować kierunkowskazy LED?
Kierunkowskazy LED mają mniejszy opór, więc instalując je w miejsce kierunkowskazów żarówkowych będą szybciej migać. Rozwiązaniem może być wymiana przerywacza, który obsługuje kierunkowskazy diodowe lub zainstalowanie oporników przed każdym kierunkowskazem, które symulują kierunkowskaz żarówkowy -
Klaksony
-
Korbowody motocyklowe
-
Korki wlewu paliwa
-
Króćce gaźnikowe
-
Książki serwisówki
-
Kufry centralne, boczne
Przewożenie wszelkiego rodzaju bagażu na motocyklu wymaga odpowiedniego sprzętu. Żaden pakunek nie może na nim swobodnie leżeć, zatem nasz pojazd musi być wyposażony w specjalne kufry stabilnie przymocowane do motocykla. Wybór odpowiedniego modelu powinien być podyktowany oczywiście wielkością przewożonego bagażu. W naszym sklepie oferujemy kufry motocyklowe oraz torby, dzięki którym podróż z dodatkowym obciążeniem jest wygodna i przede wszystkim bezpieczna. Kufry motocyklowe wymagają bardzo dobrego mocowania, które wytrzyma ciężar i zniesie wstrząsy podczas podróżowania. Zawsze dbamy, aby w naszej ofercie znajdowały się wyłącznie te mocowania i kufry, które spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa i oficjalnie dopuszczone do montażu na motocyklu. Stabilne i dobrze zamontowane kufry motocyklowe oraz torby to gwarancja bezpiecznej jazdy z dodatkowym bagażem.
-
Lusterka, mocowania
-
Łożyska
-
Nakładki teleskopowe
-
Narzędzia
-
Nowości
-
Obniżenie,...
-
Oleje motocyklowe
-
Oparcia, siedziska,...
-
Osłony, pokrywy
-
Oświetlenie,...
-
Outlet, wyprzedaże
-
Owiewki, osłony siedziska
-
Ozdoby
-
Pasy mocujące,...
-
Pierścienie tłoka
-
Płytki zaworowe
-
Podnóżki i sety
-
Pokrowce, garaże
-
Przełączniki, armatury
-
Przewody i linki
-
Rolki wariatora
-
Sprzęgło
-
Stacyjki
-
Stelaż tablicy...
-
Stelaże zegarów
-
Stojaki motocyklowe
-
Szyby
-
Świece i Fajki zapłonowe
-
Termometry oleju
-
Tłoki motocyklowe
Oferowane przez naszą firmę tłoki motocyklowe stanowią produkty bardzo konkurencyjne, tak pod względem jakości, jak i ceny. Nasze tłoki motocyklowe wykonywane są z solidnego aluminium, które zapewnia tym częściom niezwykłą wytrzymałość. Tłoki motocyklowe wpływają na zmniejszenie tarcia wewnątrz cylindra wówczas, gdy następuje zimny start silnika. Oferujemy zarówno tłoki motocyklowe kute, jak i odlewane. Nasz szeroki asortyment sprawia, że znajdą Państwo u nas tłoki dostosowane do każdego modelu motocykla.
-
Tłoki Quad / ATV
-
Uszczelki motocyklowe...
-
Wydechy, tłumiki,...
-
Zabezpieczenia, blokady
-
Zabezpieczenia sworznia
-
Zawieszenie
-
Zbiorniczki płynu...
-
Zegary, liczniki,...
-
Zestawy homologacyjne...
-
Zębatki i łańcuchy...
-
Żarówki